Emotionele betrokkenheid, bereidheid om problemen altijd zelf op te lossen en moeilijk afstand kunnen nemen: de factoren die een familiebedrijf zo ste...
Verspreid over de Randstad liggen zes hotels die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Neem een Renaissance bij Schiphol-Oost. Een Moxy in...
Een beknopt overzicht van termen die gebruikt worden in de hospitalitybranche. Onmisbaar voor hoteliers en studenten aan hotelscholen. Download h...
Jeanine van den Kroonenberg is general manager van het Mr Jigs Hotel in Venlo. Het hotel opende de deuren in het najaar van 2020, midden in de coronac...
‘We are ladies and gentlemen, serving ladies and gentlemen’ is het legendarische motto van de al even legendarische Ritz-Carlton hotelkete...
Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Man...
Het mag best eens duidelijk gezegd worden: dankzij hoteliers is veel van ons nationale erfgoed bewaard gebleven. Hotel In het huis van Deventer kijkt...
Achter de schermen zijn we druk bezig geweest om onze white paper 'Hospitality Terminologie' een forse update te geven. Een onmisbaar doc...
Advito's 2018 Industry Forecast voorspelt een matige toename in hoteltarieven wereldwijd en een toename in vliegreizen die, buiten markten waar de...
Een alfabetische lijst met veelgebruikte termen en begrippen uit de hotellerie. Aangeboden door Hospitality Management. Ideaal voor managers, hotelsch...
De gunst van de gast is voor een hotelier het hoogst haalbare. Maar daarna komt toch al snel de gunst van de bank: als er financiering nodig is voor e...
Hoteliers bleken in 2001 traag in het oppakken van internetmogelijkheden. Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan...
Vandaag publiceren we het derde en laatste deel van de "Revenue Management Zelfscan.":http://www.revenuemanagementzelfscan.nl/ Hierin is aandacht voor...
De grootste touroperator van Italië, 'Alpitour', heeft aangekondigd dat alle hotels in haar divisie 'Alpitour Worldhotels & Resorts' verder gaan onde...
Het speelveld is veranderd. De markt is transparanter dan ooit. Uw vaste relaties stappen zonder gene met uw laagste offerteprijs naar de buurman. Hoe...
[Marktinzicht] Het optimaliseren van de huidige en toekomstige omzet op basis van prijselasticiteit en veranderend consumentengedrag; dat is revenu...
De schoonmaak is een alsmaar terugkerende zorg. Hoteliers kunnen het zich niet veroorloven om op housekeeping te bezuinigen; de gasten zijn immers bui...
Wie denkt, na de "Harry Potter rage", bij The Albus niet onmiddellijk aan Albus Dumbledore, headmaster of the wizarding school Hogwarts? The...
In zes artikelen beschrijft Stan Josephi, docent hotel-management van de Academy of Hotel Management van NHTV in Breda, wat de successen en valkuilen...
Revenumanagement is een vorm van prijsbepaling die oorspronkelijk uit de luchtvaartsector komt. Waar de luchtvaartmaatschappijen het voordeel van reve...
*Yield management:* Een strategisch proces dat hotelexploitanten gebruiken om de opbrengst te maximaliseren. Door het afstemmen van de balans tussen...
Samen met mijn brugklasdochter heb ik me op het Latijn geworpen. De koopmannen slapen in de slaapkamer. Cubicula betekent: de slaapkamer. Zouden ze da...
Het zelf innoverend vermogen van onze sector is niet erg groot. Gelukkig is dat niet zo’n probleem, want we zijn wel erg bedreven in het slim ko...
Het zelf innoverend vermogen van onze sector is niet erg groot. Gelukkig is dat niet zo’n probleem, want we zijn wel erg bedreven in het s...
In de hotelsector spelen we graag leentjebuur. Eigenlijk alle significante innovaties zijn bedacht en ontwikkeld buiten onze sector. Vooral de luchtva...
‘Dit onderzoek naar het gebruik van internet in de hotellerie is het eerste in een reeks van onderzoeken die in 2001 zullen worden uitgevoerd: h...
Nu beleggen meer dan ooit een risico vormt en de onroerend goedmarkt zich in zwaar weer bevindt, zoeken investeerders en vermogensbeheerders naar aant...
Marketing heeft vier P’s (Product, Prijs, Plaats, Promotie); Yield Management heeft er vijf. De basisgedachte van Yield Management is het verkop...
Waar ligt de chief executive officer van een internationale hotelketen wakker van? Deze niet bijster originele, maar wel relevante vraag werd gesteld...
Het meest opzienbarende resultaat van het vierde Hotel Continu Onderzoek is waarschijnlijk, dat meer dan de helft van de hôteliers (52%) geen ko...
In het derde Hotel Continu Onderzoek van dit jaar onderzochten we de toekomstvisie van hôteliers. In hoeverre kijken zij vooruit en vormen ze ee...
Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan naar hôteliers en internet. De resultaten waren lichtelijk alarmer...
Was het uit frustratie, omdat we vlak voor het jaar 1 onze belangrijkste gast naar een stal hebben moeten verwijzen? Of kwam het doordat de hotellerie...
De bezettingscijfers van 1999 voor de Nederlandse hotellerie - zoals gepresenteerd in het HOSTA 2000 rapport - laten voor het eerst sinds 1993 een dal...
Amsterdam, 11 maart 2011. Anna Zandhuis, divisiedirecteur van Shell Solar Power, besluit dat ze volgende week in New York moet zijn. Spraakgestuurd ge...
Ook in de gastvrijheidsindustrie liggen de gevaren van de moderne drang naar ‘snel geld’ op de loer. Hotelkamers en gastvrijheid dreigen m...
Gerrit van der Valk is de ‘drempelverlager’, de man die eertijds met zijn familieconcern hotels voor de gewone man bereikbaar maakte. De m...
In het onlangs verschenen ‘Kompas voor Beleid’ van het Bedrijfschap Horeca en Catering zijn de meest recente ontwikkelingen binnen de hore...