Je hebt gezocht op: Yield Management

"Ik ben 40 keer ontslagen en ik heb 40 keer ontslag genomen"
18 oktober 2024Nieuws

"Ik ben 40 keer ontslagen en ik heb 40 keer ontslag genomen"

Emotionele betrokkenheid, bereidheid om problemen altijd zelf op te lossen en moeilijk afstand kunnen nemen: de factoren die een familiebedrijf zo ste...

“Hilton noemt de eigenaar van een ander merk een prohibited person, net als dictators en andere boeven”
2 februari 2024Nieuws

“Hilton noemt de eigenaar van een ander merk een prohibited person, net als dictators en andere boeven”

Verspreid over de Randstad liggen zes hotels die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Neem een Renaissance bij Schiphol-Oost. Een Moxy in...

Hospitality begrippenlijst
28 december 2022Nieuws

Hospitality begrippenlijst

Een beknopt overzicht van termen die gebruikt worden in de hospitalitybranche. Onmisbaar voor hoteliers en studenten aan hotelscholen. Download h...

"We hebben onze prijsbepaling anders ingericht"
18 november 2021Nieuws

"We hebben onze prijsbepaling anders ingericht"

Jeanine van den Kroonenberg is general manager van het Mr Jigs Hotel in Venlo. Het hotel opende de deuren in het najaar van 2020, midden in de coronac...

Column Sander Allegro: Caring individuals
24 september 2021Nieuws

Column Sander Allegro: Caring individuals

‘We are ladies and gentlemen, serving ladies and gentlemen’ is het legendarische motto van de al even legendarische Ritz-Carlton hotelkete...

Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 2
19 oktober 2020Nieuws

Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 2

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Man...

Interview Hotel In het huis van Deventer: "Hier geen tv's op de kamer"
3 april 2019Nieuws

Interview Hotel In het huis van Deventer: "Hier geen tv's op de kamer"

Het mag best eens duidelijk gezegd worden: dankzij hoteliers is veel van ons nationale erfgoed bewaard gebleven. Hotel In het huis van Deventer kijkt...

Download: Hospitality Terminologie, nieuwe versie
29 augustus 2018Nieuws

Download: Hospitality Terminologie, nieuwe versie

Achter de schermen zijn we druk bezig geweest om onze white paper 'Hospitality Terminologie' een forse update te geven. Een onmisbaar doc...

Stijgende hoteltarieven, stabiele luchtvaarttarieven en nieuwe zakenreistrends
13 september 2017Nieuws

Stijgende hoteltarieven, stabiele luchtvaarttarieven en nieuwe zakenreistrends

Advito's 2018 Industry Forecast voorspelt een matige toename in hoteltarieven wereldwijd en een toename in vliegreizen die, buiten markten waar de...

Overzicht: Hospitality Terminologie
26 juni 2017Nieuws

Overzicht: Hospitality Terminologie

Een alfabetische lijst met veelgebruikte termen en begrippen uit de hotellerie. Aangeboden door Hospitality Management. Ideaal voor managers, hotelsch...

Waar letten banken op bij het financieren van hotels?
3 mei 2017Nieuws

Waar letten banken op bij het financieren van hotels?

De gunst van de gast is voor een hotelier het hoogst haalbare. Maar daarna komt toch al snel de gunst van de bank: als er financiering nodig is voor e...

Hospitality Management 25 jaar: Onderzoek naar hotels en internet in 2001
4 maart 2016Nieuws

Hospitality Management 25 jaar: Onderzoek naar hotels en internet in 2001

Hoteliers bleken in 2001 traag in het oppakken van internetmogelijkheden. Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan...

De resultaten van de revenue management zelfscan! (3/3)
3 september 2014Nieuws

De resultaten van de revenue management zelfscan! (3/3)

Vandaag publiceren we het derde en laatste deel van de "Revenue Management Zelfscan.":http://www.revenuemanagementzelfscan.nl/ Hierin is aandacht voor...

Arco Buijs komt met nieuwe franchiseformule
24 februari 2014Nieuws

Arco Buijs komt met nieuwe franchiseformule

De grootste touroperator van Italië, 'Alpitour', heeft aangekondigd dat alle hotels in haar divisie 'Alpitour Worldhotels & Resorts' verder gaan onde...

Goede sales betekent strategisch durven denken
18 januari 2014Nieuws

Goede sales betekent strategisch durven denken

Het speelveld is veranderd. De markt is transparanter dan ooit. Uw vaste relaties stappen zonder gene met uw laagste offerteprijs naar de buurman. Hoe...

Revenue Management: Stoppen met 'hotelletje spelen'
24 juni 2013Nieuws

Revenue Management: Stoppen met 'hotelletje spelen'

[Marktinzicht] Het optimaliseren van de huidige en toekomstige omzet op basis van prijselasticiteit en veranderend consumentengedrag; dat is revenu...

Housekeeping: meer dan alleen poetsen
1 oktober 2012Nieuws

Housekeeping: meer dan alleen poetsen

De schoonmaak is een alsmaar terugkerende zorg. Hoteliers kunnen het zich niet veroorloven om op housekeeping te bezuinigen; de gasten zijn immers bui...

 Taco van der Meer: Durf te ondernemen!
15 november 2011Nieuws

Taco van der Meer: Durf te ondernemen!

Wie denkt, na de "Harry Potter rage", bij The Albus niet onmiddellijk aan Albus Dumbledore, headmaster of the wizarding school Hogwarts? The...

Meer dan alleen maar korting geven (1/6)
6 april 2011Nieuws

Meer dan alleen maar korting geven (1/6)

In zes artikelen beschrijft Stan Josephi, docent hotel-management van de Academy of Hotel Management van NHTV in Breda, wat de successen en valkuilen...

Beter renderen kan iedereen leren
23 februari 2011Nieuws

Beter renderen kan iedereen leren

Revenumanagement is een vorm van prijsbepaling die oorspronkelijk uit de luchtvaartsector komt. Waar de luchtvaartmaatschappijen het voordeel van reve...

Begrip van de week wk12
16 maart 2009Nieuws

Begrip van de week wk12

*Yield management:* Een strategisch proces dat hotelexploitanten gebruiken om de opbrengst te maximaliseren. Door het afstemmen van de balans tussen...

Column Ewout Hoogendoorn: Mercatores in cubiculae dormiunt
11 juni 2004Nieuws

Column Ewout Hoogendoorn: Mercatores in cubiculae dormiunt

Samen met mijn brugklasdochter heb ik me op het Latijn geworpen. De koopmannen slapen in de slaapkamer. Cubicula betekent: de slaapkamer. Zouden ze da...

Column Sander Allegro: Lente
11 april 2004Nieuws

Column Sander Allegro: Lente

Het zelf innoverend vermogen van onze sector is niet erg groot. Gelukkig is dat niet zo’n probleem, want we zijn wel erg bedreven in het slim ko...

Sander Allegro: Lente
25 februari 2004Nieuws

Sander Allegro: Lente

Het zelf innoverend vermogen van onze sector  is niet erg groot. Gelukkig is dat niet zo’n probleem, want we zijn wel erg bedreven in het s...

Sander Allegro: Easybed
22 oktober 2003Nieuws

Sander Allegro: Easybed

In de hotelsector spelen we graag leentjebuur. Eigenlijk alle significante innovaties zijn bedacht en ontwikkeld buiten onze sector. Vooral de luchtva...

Column Sander Allegro: Easybed
13 oktober 2003Nieuws

Column Sander Allegro: Easybed

In de hotelsector spelen we graag leentjebuur. Eigenlijk alle significante innovaties zijn bedacht en ontwikkeld buiten onze sector. Vooral de luchtva...

Een spiegel voor de hotelier
23 september 2003Nieuws

Een spiegel voor de hotelier

‘Dit onderzoek naar het gebruik van internet in de hotellerie is het eerste in een reeks van onderzoeken die in 2001 zullen worden uitgevoerd: h...

European Hotel Capital: Investeren in hotels als aantrekkelijk alternatief
27 april 2003Nieuws

European Hotel Capital: Investeren in hotels als aantrekkelijk alternatief

Nu beleggen meer dan ooit een risico vormt en de onroerend goedmarkt zich in zwaar weer bevindt, zoeken investeerders en vermogensbeheerders naar aant...

Hotelmarketing: De vijf P’s van Yield Management
23 december 2002Nieuws

Hotelmarketing: De vijf P’s van Yield Management

Marketing heeft vier P’s (Product, Prijs, Plaats, Promotie); Yield Management heeft er vijf. De basisgedachte van Yield Management is het verkop...

Sander Allegro: Slapen en wakker liggen
16 december 2002Nieuws

Sander Allegro: Slapen en wakker liggen

Waar ligt de chief executive officer van een internationale hotelketen wakker van? Deze niet bijster originele, maar wel relevante vraag werd gesteld...

Hôteliers moeten de blik naar binnen richten
18 september 2001Nieuws

Hôteliers moeten de blik naar binnen richten

Het meest opzienbarende resultaat van het vierde Hotel Continu Onderzoek is waarschijnlijk, dat meer dan de helft van de hôteliers (52%) geen ko...

Hôteliers onderschatten strategische planning
18 juni 2001Nieuws

Hôteliers onderschatten strategische planning

In het derde Hotel Continu Onderzoek van dit jaar onderzochten we de toekomstvisie van hôteliers. In hoeverre kijken zij vooruit en vormen ze ee...

Hôteliers traag in het oppakken van internetmogelijkheden
25 februari 2001Nieuws

Hôteliers traag in het oppakken van internetmogelijkheden

Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan naar hôteliers en internet. De resultaten waren lichtelijk alarmer...

Benchmarking: Hoe doe ik het ten opzichte van anderen?
29 oktober 2000Nieuws

Benchmarking: Hoe doe ik het ten opzichte van anderen?

Was het uit frustratie, omdat we vlak voor het jaar 1 onze belangrijkste gast naar een stal hebben moeten verwijzen? Of kwam het doordat de hotellerie...

Yield Management zorgt voor topcijfers in 1999
10 september 2000Nieuws

Yield Management zorgt voor topcijfers in 1999

De bezettingscijfers van 1999 voor de Nederlandse hotellerie - zoals gepresenteerd in het HOSTA 2000 rapport - laten voor het eerst sinds 1993 een dal...

Column Sander Allegro: wie het weet mag het zeggen
2 september 2000Nieuws

Column Sander Allegro: wie het weet mag het zeggen

Amsterdam, 11 maart 2011. Anna Zandhuis, divisiedirecteur van Shell Solar Power, besluit dat ze volgende week in New York moet zijn. Spraakgestuurd ge...

Gastvrijheid dreigt een bulkproduct te worden
2 september 2000Nieuws

Gastvrijheid dreigt een bulkproduct te worden

Ook in de gastvrijheidsindustrie liggen de gevaren van de moderne drang naar ‘snel geld’ op de loer. Hotelkamers en gastvrijheid dreigen m...

De ‘grote drie’ worden nog groter. ‘Als je het met een van ons niet eens wordt, wie koopt je hotel dan nog?’
22 juni 2000Nieuws

De ‘grote drie’ worden nog groter. ‘Als je het met een van ons niet eens wordt, wie koopt je hotel dan nog?’

Gerrit van der Valk is de ‘drempelverlager’, de man die eertijds met zijn familieconcern hotels voor de gewone man bereikbaar maakte. De m...

Flexibiliteit biedt de beste kansen
22 juni 2000Nieuws

Flexibiliteit biedt de beste kansen

In het onlangs verschenen ‘Kompas voor Beleid’ van het Bedrijfschap Horeca en Catering zijn de meest recente ontwikkelingen binnen de hore...

Sander Allegro: Wie het weet mag het zeggen
13 juni 2000Nieuws

Sander Allegro: Wie het weet mag het zeggen

Amsterdam, 11 maart 2011. Anna Zandhuis, divisiedirecteur van Shell Solar Power, besluit dat ze volgende week in New York moet zijn. Spraakgestuurd ge...