Als zogenaamde prioritaire instellingen zijn hotels in Nederland verplicht om legionellarisico’s goed in kaart te brengen en een uitgebreid legi...
Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging va...
Voorkomen is beter dan genezen. Dit geldt voor zoveel zaken binnen elke operatie; legionella is er daar één van. Armand Gademan werkt bi...
Regelmatig komt het in de bouw tot geschillen. In de Algemene wet bestuursrecht is vastgelegd langs welke juridische lijnen die geschillen tot een opl...
Onlangs schreven we al over brandregelgeving in hotels en b&b's. Dat brandpreventie, en een goede vluchtroute, onontbeerlijk is, blijkt maar weer. In...
De hotelier kan geconfronteerd worden met een gast die beweert dat hij in het hotel iets kwijtgeraakt is. In welke mate moet de hotelier zich dat - in...
Iedere hoteleigenaar wil natuurlijk dat zijn gasten zich veilig voelen, maar soms staat hij machteloos. Het kan namelijk overal en altijd gebeuren: br...
Een hotel is geen vesting; met die stelling trappen we een open deur in. De gasten moeten onbezwaard het hotel in en uit kunnen lopen. Toch moet de ho...
Stipte bouwvoorschriften, regelmatige controles en goede contacten tussen brandweer en hotelwereld hebben Nederland - tot nog toe - bewaard voor ernst...
De veiligheid in een hotel wordt bepaald door: het hotelpersoneel; technische hulpmiddelen; omgevingsfactoren; bouw en inrichting. Niet ieder hotel...
Hotelbeveiliging is een bittere noodzaak. Vooral in de Randstad worden hotels regelmatig met diefstallen geconfronteerd. Dat zijn over het algemeen...
De hotellerie is een peoples business. Alles valt en staat met de juiste mensen op de juiste plaats. Ook achter de schermen. Binnen de hotelleri...