Je hebt gezocht op: creditcard
“Zakelijk boeken via een willekeurige website is vloeken in de kerk”
Zakelijke reizigers aantrekken kan via twee lijnen. Via de gast zelf, die zich graag laat verleiden met loyalty programma’s en goede voorziening...

Betaalsystemen in hotels: transparantie als sleutel tot succes
Betaalsystemen zijn vandaag de dag meer dan alleen een manier om geldstromen te verwerken. In de hotellerie spelen ze een cruciale rol in het verbeter...
Michael Levie uit zijn zorgen: “De gast is degene die de systemen aan elkaar prutst”
Michael Levie stond in 2005 aan de wieg van citizenM en innoveerde in zijn zeventien jaar bij de keten op het scherpst van de snede wat betreft het aa...

Software as a Service in de hotellerie: innovatie of risico?
De hotellerie heeft, net als veel andere industrieën, de afgelopen jaren een transitie doorgemaakt op technologisch vlak. Systemen die vroeger lo...

41% Nederlanders ziet af van hotelboeking als gewenste betaaloptie niet beschikbaar is
Betaalvoorkeuren spelen een grote rol bij het boeken van een hotelverblijf. Vier op de tien Nederlanders (41 procent) heeft wel eens een hotelboeking...

“Ik ben geen voorstander van een loyaliteitsprogramma”
De hotellerie is een internationale business. In de rubriek ‘De Correspondenten’ vertellen vijf Nederlandse hoteliers – werkzaam in...

Revolutie van houten keycards en mobile keys in hotelsector: duurzaamheid, gemak en veiligheid
In de afgelopen jaren heeft de hotelsector enorme veranderingen ondergaan, vooral op het gebied van technologie. Eén van de meest recente ontwi...
Phishingmails vermomd als dieetwensenlijst of klachtenbrief: WestCord leert over nieuwste cybertrucs
Bij de meeste bedrijven wordt maar liefst 70 procent van alle veiligheidsincidenten veroorzaakt door menselijke fouten. Bij hotels is dat niet anders....

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”
Iedere vijf jaar wordt de normering van de hotelsterren aangepast en in 2025 is dat opnieuw het geval. In de nieuwe classificatie is meer aandacht voo...

Hotelketen uitgelicht: Belmond
Belmond ging in de eerste 36 jaar van zijn bestaan door het leven als Orient-Express Hotels. De hotelketen kent zijn oorsprong in Venetië, waar H...
Welke ondersteuning biedt een cyberverzekering aan hoteliers?
Hotels zullen over het algemeen verzekerd zijn tegen brand, diefstal of vandalisme, maar een cyberverzekering is iets waar minder snel aan gedacht wor...

Hackers maken inloggegevens hotels op Booking buit en lichten gasten op
Hackers hebben toegeslagen bij een onbekend aantal hotels dat op Booking.com te vinden is, zo weet BNR te melden. Het boekingsplatform bevestigt tegen...
“Veel mensen vinden cybersecurity wel heel erg veel werk”
Of het gaat om een familiehotel of een hotelketen, iedere hotelier heeft te maken met cybersecurity en alle plichten die dit met zich meebrengt. Arnou...

“Technologie moet ervoor zorgen dat de hotelier minder hoeft te doen”
Krispijn Westerink heeft in de twee decennia dat hij in de hotellerie en hoteltechnologie-business meedraait veel innovaties voorbij zien komen. De he...

Ronde tafel Hotel en Technologie (deel 2): Creditcard moet betalingsgarantie zijn, geen verplichting
Technologie is onmisbaar in de hotellerie, maar zorgt ook voor dilemma’s. In hoeverre draagt technologie bij aan gastvrijheid? En hoe kun je als...

Ronde tafel Hotel en Technologie (deel 1): Hoteliers kunnen niet bouwen
Technologie is onmisbaar in de hotellerie, maar zorgt ook voor dilemma’s. Hoe kun je als hotelondernemer inspelen op razendsnelle technologische...

Wat te doen bij een cyberaanval? De juridische achtergrond
Hotels zijn een aantrekkelijk doelwit voor cybercriminelen. Hotels bezitten immers gegevens die zich goed voor misbruik lenen, zoals namen, (e-mail)ad...
Hospitality begrippenlijst
Een beknopt overzicht van termen die gebruikt worden in de hospitalitybranche. Onmisbaar voor hoteliers en studenten aan hotelscholen. Download h...

ICS: Minder Nederlanders gaan op zomervakantie, maar besteden meer
Nederlanders hebben tijdens de zomervakantie van 2022 een sterk veranderd reispatroon laten zien ten opzichte van 2019, de laatste ‘gewone&rsquo...
Een cyberaanval in het hotel. Wat nu?
Sjors Brul, oprichter en eigenaar van Sbit, is nog maar een aantal uren terug van vakantie als hij ’s avonds laat een dringend telefoontje krijg...

Van Staalduinen Automatisering en het belang van gemak, veiligheid en zekerheid
Patrick Vaatstra is directeur van Van Staalduinen Automatisering, dat al decennia een naam hooghoudt als het gaat om hotelautomatisering. Het bedrijf...

ICS onderzoek: Uitgaves aan reizen en restaurants blijven nog achter
Twee jaar corona heeft een duidelijke impact gehad op de manier waarop mensen in Nederland hun geld uitgeven. Hoewel de totale creditcardbestedingen b...

Het Dossier: alles over betalingen in en rondom het hotel
Betalen gebeurt iedere dag onnoemelijk veel in en rondom het hotel. Transacties gaan via creditcard, cash en inmiddels ook via crypto. In dit 'Dos...

Nu ook digitaal: de gloednieuwe Hospitality Management
Hij valt een dezer dagen bij iedere hotelier in de brievenbus, maar voor iedere hotelprofessional die niet kan wachten, hebben we de hagelnieuwe Hospi...

Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management
Deze week valt de eerste Hospitality Management van dit jaar bij iedere hotelier op de mat. Een bijzondere editie die vol staat met ambitieu...
IT in de hotellerie. Van 0 naar 100 in 30 jaar
De gastvrijheidsindustrie heeft een lange weg afgelegd op het gebied van innovatie. De sleutel is in veel hotels vervangen door geavanceerde toegangst...

Visie op de toekomst van de hotellerie: ''Receptionist wordt een vergeten beroep''
Staat corona de innovatie binnen de hotellerie in de weg? Niet volgens Dolf Mulder, eigenaar van Hotek Hospitality Group. “Wij hebben bijvoorbee...

“Digitale sloten komen hier ook wel, als wíj er klaar voor zijn”
Het witte hotel met de groen-witte markiezen bepaalt het beeld aan de brede doorgaande straat van Hoogezand, vroeger het Winschoterdiep. Sinds 1901 is...
Experts vertellen over PMS-systemen
Ieder hotel heeft een PMS-systeem nodig. Het aantal aanbieders wordt steeds groter en cloud-oplossingen winnen aan populariteit. D...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen
Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redact...
Kansen voor meer directe boekingen
Directe boekingen. Het nieuwe goud in zware tijden. Directe boekingen binnenhalen vergt tijd, energie, een strategie en investeringen. Patrick Brand (...

Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol heeft SGS keuring binnen
Met trots kondigt het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol aan dat het als eerste Nederlandse hotel binnen de Radisson Hotel Group de SGS Di...

Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam
Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we...

Interview Wytze van den Berg: "Groeien met de BWH Hotel Group"
Begin dit jaar nam Best Western WorldHotels over. De eerste overname in de geschiedenis van het bedrijf. Daarmee nam het bedrijf een nieuwe naam aan:...

Verschillende online reisbedrijven verliezen concurrentieslag
De concurrentie is zeer hevig in de wereld van de touroperators. Reisgigant Thomas Cook is net omgevallen en daarna bereikt ons direct het nieuws dat...

Interview oprichters Social Deal: ''Verschillende hotelketens zijn klant van ons''
Rens van de Berg en Bart Oosterholt zijn de oprichters van Social Deal, het platform waar consumenten met korting de beste deals voor vrijetijdsbested...

Meer tijd voor gasten met minder leveranciers
Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogeli...

Interview Boutique Hotel Straelman: "Ik doe alles zelf"
Goh, als dat ook bij de hotelgasten zo gaat, dan kom je hier als gast werkelijk in een gespreid bedje terecht. De allereerste ervaring bij Boutique Ho...

Marriott International kondigt nieuwe merknaam loyaliteitsprogramma aan
Marriott International onthulde gisteren Marriott Bonvoy, het nieuwe loyaliteitsprogramma ter vervanging van de huidige loyaliteitsprogramma's &nd...

2019 is het jaar van de zakenreiziger (en van het varken)
In de Chinese astrologie is 2019 het jaar van het varken: een tijd van overvloed en geluk. Volgens zakenreisorganisatie BCD Travel wordt volgend jaar...