Je hebt gezocht op: creditcard

41% Nederlanders ziet af van hotelboeking als gewenste betaaloptie niet beschikbaar is
25 september 2024Nieuws

41% Nederlanders ziet af van hotelboeking als gewenste betaaloptie niet beschikbaar is

Betaalvoorkeuren spelen een grote rol bij het boeken van een hotelverblijf. Vier op de tien Nederlanders (41 procent) heeft wel eens een hotelboeking...

“Ik ben geen voorstander van een loyaliteitsprogramma”
27 augustus 2024Nieuws

“Ik ben geen voorstander van een loyaliteitsprogramma”

De hotellerie is een internationale business. In de rubriek ‘De Correspondenten’ vertellen vijf Nederlandse hoteliers – werkzaam in...

Revolutie van houten keycards en mobile keys in hotelsector: duurzaamheid, gemak en veiligheid
23 februari 2024Nieuws

Revolutie van houten keycards en mobile keys in hotelsector: duurzaamheid, gemak en veiligheid

In de afgelopen jaren heeft de hotelsector enorme veranderingen ondergaan, vooral op het gebied van technologie. Eén van de meest recente ontwi...

Phishingmails vermomd als dieetwensenlijst of klachtenbrief: WestCord leert over nieuwste cybertrucs
19 januari 2024Nieuws

Phishingmails vermomd als dieetwensenlijst of klachtenbrief: WestCord leert over nieuwste cybertrucs

Bij de meeste bedrijven wordt maar liefst 70 procent van alle veiligheidsincidenten veroorzaakt door menselijke fouten. Bij hotels is dat niet anders....

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”
28 november 2023Nieuws

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”

Iedere vijf jaar wordt de normering van de hotelsterren aangepast en in 2025 is dat opnieuw het geval. In de nieuwe classificatie is meer aandacht voo...

Hotelketen uitgelicht: Belmond
24 oktober 2023Nieuws

Hotelketen uitgelicht: Belmond

Belmond ging in de eerste 36 jaar van zijn bestaan door het leven als Orient-Express Hotels. De hotelketen kent zijn oorsprong in Venetië, waar H...

Welke ondersteuning biedt een cyberverzekering aan hoteliers?
28 september 2023Nieuws

Welke ondersteuning biedt een cyberverzekering aan hoteliers?

Hotels zullen over het algemeen verzekerd zijn tegen brand, diefstal of vandalisme, maar een cyberverzekering is iets waar minder snel aan gedacht wor...

Hackers maken inloggegevens hotels op Booking buit en lichten gasten op
27 september 2023Nieuws

Hackers maken inloggegevens hotels op Booking buit en lichten gasten op

Hackers hebben toegeslagen bij een onbekend aantal hotels dat op Booking.com te vinden is, zo weet BNR te melden. Het boekingsplatform bevestigt tegen...

“Veel mensen vinden cybersecurity wel heel erg veel werk”
22 september 2023Nieuws

“Veel mensen vinden cybersecurity wel heel erg veel werk”

Of het gaat om een familiehotel of een hotelketen, iedere hotelier heeft te maken met cybersecurity en alle plichten die dit met zich meebrengt. Arnou...

“Technologie moet ervoor zorgen dat de hotelier minder hoeft te doen”
19 september 2023Nieuws

“Technologie moet ervoor zorgen dat de hotelier minder hoeft te doen”

Krispijn Westerink heeft in de twee decennia dat hij in de hotellerie en hoteltechnologie-business meedraait veel innovaties voorbij zien komen. De he...

Ronde tafel Hotel en Technologie (deel 2): Creditcard moet betalingsgarantie zijn, geen verplichting
6 juni 2023Nieuws

Ronde tafel Hotel en Technologie (deel 2): Creditcard moet betalingsgarantie zijn, geen verplichting

Technologie is onmisbaar in de hotellerie, maar zorgt ook voor dilemma’s. In hoeverre draagt technologie bij aan gastvrijheid? En hoe kun je als...

Ronde tafel Hotel en Technologie (deel 1): Hoteliers kunnen niet bouwen
30 mei 2023Nieuws

Ronde tafel Hotel en Technologie (deel 1): Hoteliers kunnen niet bouwen

Technologie is onmisbaar in de hotellerie, maar zorgt ook voor dilemma’s. Hoe kun je als hotelondernemer inspelen op razendsnelle technologische...

Wat te doen bij een cyberaanval? De juridische achtergrond
31 maart 2023Nieuws

Wat te doen bij een cyberaanval? De juridische achtergrond

Hotels zijn een aantrekkelijk doelwit voor cybercriminelen. Hotels bezitten immers gegevens die zich goed voor misbruik lenen, zoals namen, (e-mail)ad...

Hospitality begrippenlijst
28 december 2022Nieuws

Hospitality begrippenlijst

Een beknopt overzicht van termen die gebruikt worden in de hospitalitybranche. Onmisbaar voor hoteliers en studenten aan hotelscholen. Download h...

ICS: Minder Nederlanders gaan op zomervakantie, maar besteden meer
7 september 2022Nieuws

ICS: Minder Nederlanders gaan op zomervakantie, maar besteden meer

Nederlanders hebben tijdens de zomervakantie van 2022 een sterk veranderd reispatroon laten zien ten opzichte van 2019, de laatste ‘gewone&rsquo...

Een cyberaanval in het hotel. Wat nu?
28 juli 2022Nieuws

Een cyberaanval in het hotel. Wat nu?

Sjors Brul, oprichter en eigenaar van Sbit, is nog maar een aantal uren terug van vakantie als hij ’s avonds laat een dringend telefoontje krijg...

Van Staalduinen Automatisering en het belang van gemak, veiligheid en zekerheid
8 juni 2022Nieuws

Van Staalduinen Automatisering en het belang van gemak, veiligheid en zekerheid

Patrick Vaatstra is directeur van Van Staalduinen Automatisering, dat al decennia een naam hooghoudt als het gaat om hotelautomatisering. Het bedrijf...

ICS onderzoek: Uitgaves aan reizen en restaurants blijven nog achter
11 mei 2022Nieuws

ICS onderzoek: Uitgaves aan reizen en restaurants blijven nog achter

Twee jaar corona heeft een duidelijke impact gehad op de manier waarop mensen in Nederland hun geld uitgeven. Hoewel de totale creditcardbestedingen b...

Het Dossier: alles over betalingen in en rondom het hotel
9 maart 2022Nieuws

Het Dossier: alles over betalingen in en rondom het hotel

Betalen gebeurt iedere dag onnoemelijk veel in en rondom het hotel. Transacties gaan via creditcard, cash en inmiddels ook via crypto. In dit 'Dos...

Nu ook digitaal: de gloednieuwe Hospitality Management
23 februari 2022Nieuws

Nu ook digitaal: de gloednieuwe Hospitality Management

Hij valt een dezer dagen bij iedere hotelier in de brievenbus, maar voor iedere hotelprofessional die niet kan wachten, hebben we de hagelnieuwe Hospi...

Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management
20 februari 2022Nieuws

Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Deze week valt de eerste Hospitality Management van dit jaar bij iedere hotelier op de mat. Een bijzondere editie die vol staat met ambitieu...

IT in de hotellerie. Van 0 naar 100 in 30 jaar
13 oktober 2021Nieuws

IT in de hotellerie. Van 0 naar 100 in 30 jaar

De gastvrijheidsindustrie heeft een lange weg afgelegd op het gebied van innovatie. De sleutel is in veel hotels vervangen door geavanceerde toegangst...

Visie op de toekomst van de hotellerie: ''Receptionist wordt een vergeten beroep''
24 september 2021Nieuws

Visie op de toekomst van de hotellerie: ''Receptionist wordt een vergeten beroep''

Staat corona de innovatie binnen de hotellerie in de weg? Niet volgens Dolf Mulder, eigenaar van Hotek Hospitality Group. “Wij hebben bijvoorbee...

“Digitale sloten komen hier ook wel, als wíj er klaar voor zijn”
15 juli 2021Nieuws

“Digitale sloten komen hier ook wel, als wíj er klaar voor zijn”

Het witte hotel met de groen-witte markiezen bepaalt het beeld aan de brede doorgaande straat van Hoogezand, vroeger het Winschoterdiep. Sinds 1901 is...

Experts vertellen over PMS-systemen 
31 maart 2021Nieuws

Experts vertellen over PMS-systemen 

Ieder hotel heeft een PMS-systeem nodig. Het aantal aanbieders wordt steeds groter en cloud-oplossingen winnen aan populariteit. D...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen
22 januari 2021Nieuws

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redact...

Kansen voor meer directe boekingen
26 augustus 2020Nieuws

Kansen voor meer directe boekingen

Directe boekingen. Het nieuwe goud in zware tijden. Directe boekingen binnenhalen vergt tijd, energie, een strategie en investeringen. Patrick Brand (...

Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol heeft SGS keuring binnen
23 juli 2020Nieuws

Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol heeft SGS keuring binnen

Met trots kondigt het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol aan dat het als eerste Nederlandse hotel binnen de Radisson Hotel Group de SGS Di...

Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam
24 januari 2020Nieuws

Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we...

Interview Wytze van den Berg: "Groeien met de BWH Hotel Group"
23 december 2019Nieuws

Interview Wytze van den Berg: "Groeien met de BWH Hotel Group"

Begin dit jaar nam Best Western WorldHotels over. De eerste overname in de geschiedenis van het bedrijf. Daarmee nam het bedrijf een nieuwe naam aan:...

Verschillende online reisbedrijven verliezen concurrentieslag
26 september 2019Nieuws

Verschillende online reisbedrijven verliezen concurrentieslag

De concurrentie is zeer hevig in de wereld van de touroperators. Reisgigant Thomas Cook is net omgevallen en daarna bereikt ons direct het nieuws dat...

Interview oprichters Social Deal: ''Verschillende hotelketens zijn klant van ons''
5 september 2019Nieuws

Interview oprichters Social Deal: ''Verschillende hotelketens zijn klant van ons''

Rens van de Berg en Bart Oosterholt zijn de oprichters van Social Deal, het platform waar consumenten met korting de beste deals voor vrijetijdsbested...

Meer tijd voor gasten met minder leveranciers
13 augustus 2019Nieuws

Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogeli...

Interview Boutique Hotel Straelman: "Ik doe alles zelf"
28 januari 2019Nieuws

Interview Boutique Hotel Straelman: "Ik doe alles zelf"

Goh, als dat ook bij de hotelgasten zo gaat, dan kom je hier als gast werkelijk in een gespreid bedje terecht. De allereerste ervaring bij Boutique Ho...

Marriott International kondigt nieuwe merknaam loyaliteitsprogramma aan
17 januari 2019Nieuws

Marriott International kondigt nieuwe merknaam loyaliteitsprogramma aan

Marriott International onthulde gisteren Marriott Bonvoy, het nieuwe loyaliteitsprogramma ter vervanging van de huidige loyaliteitsprogramma's &nd...

2019 is het jaar van de zakenreiziger (en van het varken)
11 december 2018Nieuws

2019 is het jaar van de zakenreiziger (en van het varken)

In de Chinese astrologie is 2019 het jaar van het varken: een tijd van overvloed en geluk. Volgens zakenreisorganisatie BCD Travel wordt volgend jaar...

Gegevens 500 miljoen gasten van Marriott Hotel Group op straat 
3 december 2018Nieuws

Gegevens 500 miljoen gasten van Marriott Hotel Group op straat 

Een tot nu toe nog onbekende hacker heeft vier jaar lang toegang gehad tot de reserveringsdatabase van meerdere hotelketens die allemaal horen tot&nbs...

Nieuwe board of directors voor Bidroom
2 oktober 2018Nieuws

Nieuwe board of directors voor Bidroom

Bidroom, ’s-werelds snelst groeiende OTC (Online Travel Community), heeft vandaag uitbreiding van de groepsdirectie bekendgemaakt. Ervaren hotel...

Marriott International voegt drie loyaliteitsprogramma’s samen
24 augustus 2018Nieuws

Marriott International voegt drie loyaliteitsprogramma’s samen

Een nieuw tijdperk breekt aan voor de meer dan 110 miljoen leden van Marriott International's bekroonde loyaliteitsprogramma's - Marriott Rewa...

Fooien: dit zijn de regels
20 juni 2018Nieuws

Fooien: dit zijn de regels

In de horeca zijn fooien een gebruikelijk fenomeen. Stond er voorheen een fooienpot zichtbaar op een centrale plek, bijvoorbeeld receptie of bar, tege...