Je hebt gezocht op: customer journey

Technologie transformeert de hotelbeleving
8 augustus 2024Nieuws

Technologie transformeert de hotelbeleving

Digitale transformatie is niet meer weg te denken uit de hotellerie, de sector die traditioneel draait om menselijke interactie en gepersonaliseerde e...

Center Parcs baat voor het eerst in 13 jaar weer eigen restaurant uit
1 juli 2024Nieuws

Center Parcs baat voor het eerst in 13 jaar weer eigen restaurant uit

Center Parcs beheert met het compleet vernieuwde Zuiderzoet in Zeewolde voor het eerst in dertien jaar weer zelf een restaurant in Nederland. Voor de...

limehome breidt verder uit binnen Nederland met overname aparthotel
6 juni 2024Nieuws

limehome breidt verder uit binnen Nederland met overname aparthotel

limehome, exploitant van gedigitaliseerde serviced apartments, breidt zijn portfolio in de Nederlandse hoofdstad uit met een nieuwe locatie in Amsterd...

Een storingsvrije AV-installatie verhoogt de ROI
24 mei 2024Nieuws

Een storingsvrije AV-installatie verhoogt de ROI

Vergaderruimtes, een auditorium of feestzalen zijn voor veel hotels van grote toegevoegde waarde. Zorgeloze werking van de audiovisuele apparatuur is...

“Technologie moet ervoor zorgen dat de hotelier minder hoeft te doen”
19 september 2023Nieuws

“Technologie moet ervoor zorgen dat de hotelier minder hoeft te doen”

Krispijn Westerink heeft in de twee decennia dat hij in de hotellerie en hoteltechnologie-business meedraait veel innovaties voorbij zien komen. De he...

Nieuwe minor Future of Digitalisation bij Hotelschool The Hague
14 november 2022Nieuws

Nieuwe minor Future of Digitalisation bij Hotelschool The Hague

Hotelschool The Hague introduceert een nieuwe minor: The Future of Digitalisation. Met deze minor worden digitale technologieën zoals robots...

Hotelconcept limehome haalt 45 miljoen euro op
9 november 2022Nieuws

Hotelconcept limehome haalt 45 miljoen euro op

Limehome, de toonaagevende op technologie gebaseerde aanbieder en exploitant van volledig gedigitaliseerde designappartementen in Europa, heeft een fi...

Beste hotelier, gemak dient de mens (maar niet altijd)
20 april 2022Nieuws

Beste hotelier, gemak dient de mens (maar niet altijd)

Met de ‘the internet of things’ (IoT) en ‘artificial intelligence’ (A.I.) haal je heel veel gemak in huis. Die apps op je tele...

Schrijf je in voor de training Fundamentals in B2B sales
14 maart 2022Nieuws

Schrijf je in voor de training Fundamentals in B2B sales

Het is tijd voor een reset in sales, terug naar de essentie, naar hechte relaties en interactie tussen mensen. Veel hotels hebben de afgelopen jaren i...

WhatsApp Business: Prijswijzigingen voor 2022
11 maart 2022Nieuws

WhatsApp Business: Prijswijzigingen voor 2022

Vanaf 1 februari 2022 heeft WhatsApp zijn prijsmodel veranderd. Het nieuwe model is nu gebaseerd op conversaties. Laten we eens kijken wat dat voor jo...

Heruitvinden van B2B Sales in de hotellerie
8 februari 2022Nieuws

Heruitvinden van B2B Sales in de hotellerie

Het is tijd voor een reset in sales, terug naar de essentie, naar hechte relaties en interactie tussen mensen. Veel bedrijven hebben de afgelopen j...

Data dominant bij Transavia: "Klantbeleving is essentieel"
13 oktober 2021Nieuws

Data dominant bij Transavia: "Klantbeleving is essentieel"

Transavia kijkt vooral vooruit. Na een verlies van 125 miljoen over het jaar 2020 werd afgelopen zomer 85 procent van de capaciteit behaald. Cijfers w...

Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 3)
3 februari 2021Nieuws

Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 3)

Hoewel de potentiële meerwaarde van kunstmatige intelligentie (AI) voor de horeca niet ter discussie staat, zijn er nog maar weinig bedrijven die...

Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)
20 januari 2021Nieuws

Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte St...

Het is voor hotels van groot belang dat de guest journey gladjes verloopt
18 november 2020Nieuws

Het is voor hotels van groot belang dat de guest journey gladjes verloopt

Van Hessen is een begrip in de markt en een belangrijke speler binnen de hotelautomatisering. “Het is ons streven om de hotelier zo optimaal mog...

Jan-Willem Buissant brengt topsportmentaliteit naar hotel
9 november 2020Nieuws

Jan-Willem Buissant brengt topsportmentaliteit naar hotel

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rolle...

Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan
18 september 2020Nieuws

Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en ee...

Horecamonitor: Happy to see you again
10 juni 2020Nieuws

Horecamonitor: Happy to see you again

De hotellerie en horeca is weer open! Gasten mogen het terras weer op en mogen weer – voorzichtig – reizen. Dat is fantastisch nieuws, ond...

Vind de route naar jouw gasten
27 mei 2020Nieuws

Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leve...

Beste hotelier, vertrouwen is het toverwoord
16 april 2020Nieuws

Beste hotelier, vertrouwen is het toverwoord

Beste hotelier, Ga tijdens deze loodzware tijden vooral niet bij de pakken neerzitten! Deze tijd vraagt veel van onze psyche. We maken ons zorge...

Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop
19 juli 2019Nieuws

Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het...

Zonder storytelling geen goede AR-beleving binnen de hotellerie
28 februari 2019Nieuws

Zonder storytelling geen goede AR-beleving binnen de hotellerie

We zitten alweer twee maanden in 2019. Wat een jaar! Met de huidige turbulente internationale gebeurtenissen lijkt het alsof we er al veel langer midd...

Customer journey Novotel Amsterdam City verbeterd
31 oktober 2018Nieuws

Customer journey Novotel Amsterdam City verbeterd

Dankzij een nieuw reviewsysteem lukt het Novotel Amsterdam City om de customer journey van haar gasten te verbeteren. Het gaat om het systeem Pulse, o...

Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?
24 september 2018Nieuws

Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?

In mijn laatste column deelde ik een aantal gedachten over de kansen en de uitdagingen van augmented en virtual reality-technologie in onze branche. I...

Blog Coen Schelfhorst: de eerste maanden van GuestHouse Hotel Kaatsheuvel
20 augustus 2018Nieuws

Blog Coen Schelfhorst: de eerste maanden van GuestHouse Hotel Kaatsheuvel

Als oud-pretpark manager misschien een wat gekke uitspraak maar wat een geweldige rollercoaster was dat! Een hotel pre-openingsfase is te gek, maar oo...

Onderzoek: bereikbaarheid als nieuwe maat voor klanttevredenheid
24 mei 2018Nieuws

Onderzoek: bereikbaarheid als nieuwe maat voor klanttevredenheid

De mobiliteitswereld en het hotellerie hebben van origine relatief weinig met elkaar te maken. Het zijn twee sectoren die zich voornamelijk op hun eig...

Louvre Hotels Group lanceert digitale oplossing voor groepsboekingen
19 maart 2018Nieuws

Louvre Hotels Group lanceert digitale oplossing voor groepsboekingen

Om het beheer van leisure groepsboekingen voor professionals te vereenvoudigen, lanceert Louvre Hotels Group een nieuw digitaal boekingssysteem: PROac...

Revenue management: jongleren met prijzen voor de hoogste omzet
16 maart 2018Nieuws

Revenue management: jongleren met prijzen voor de hoogste omzet

Revenue management is zorgen voor de beste prijs voor een kamer op een specifieke dag. Geen eenvoudige opdracht, want OTA’s snoepen mee van de o...

Interview Wytze van den Berg: 'Best Western rendeert in de Randstad'
28 december 2017Nieuws

Interview Wytze van den Berg: 'Best Western rendeert in de Randstad'

Best Western is van origine een Amerikaans samenwerkingsverband van hoteliers. Lange tijd werkte het bedrijf in Nederland als een stichting met een li...

Hoteliers.com geeft masterclasses op hoofdkantoor Google
3 november 2017Nieuws

Hoteliers.com geeft masterclasses op hoofdkantoor Google

Hoteliers.com geeft al jaren masterclasses voor hoteliers, waarin marktkennis wordt gedeeld en hotelprofessionals ervaringen met elkaar kunnen uitwiss...

Blog Coen Schelfhorst, GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: Van hoteldroom naar droomhotel
10 oktober 2017Nieuws

Blog Coen Schelfhorst, GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: Van hoteldroom naar droomhotel

Hotellerie, een leuker en uitdagender vak kan ik me niet voorstellen. Vol enthousiasme verkondig ik dan ook dat in mei/juni 2018 het GuestHouse Hotel...

Onderzoek gasttevredenheid hotels: slechte wifi en lange wachtrijen
8 juni 2017Nieuws

Onderzoek gasttevredenheid hotels: slechte wifi en lange wachtrijen

In dit artikel deel ik, Ed Feijen, met jullie de belangrijkste resultaten van recent onderzoek dat vier studenten van de hogeschool Leiden hebben geda...

Center Parks investeert een miljard en gaat naar China
10 mei 2017Nieuws

Center Parks investeert een miljard en gaat naar China

Vakantieparken blijken buiten de stad steeds vaker een concurrent te zijn voor de hotellerie. Jos Vranken, de directeur van de NBTC, was daar zeer ste...

Interview NBTC: 'Focus je eens op Duitsers in plaats van op Chinezen'
8 mei 2017Nieuws

Interview NBTC: 'Focus je eens op Duitsers in plaats van op Chinezen'

Wat het NBTC nu eigenlijk precies doet voor de hotellerie? Volgens Jos Vranken, de directeur van het NBTC, zijn er zowel directe als indirecte voordel...

Hotels moeten geen Airbnb gaan spelen
28 april 2016Nieuws

Hotels moeten geen Airbnb gaan spelen

Waarom is Airbnb succesvol? Hoe is het mogelijk dat een onderneming zo aanslaat bij toeristen, met name bij citytrips, en zo exponentieel groeit? Airb...

Een tevreden gast is nog geen trouwe gast
6 oktober 2015Nieuws

Een tevreden gast is nog geen trouwe gast

Tegenwoordig onderkent iedereen in de gastvrijheidsindustrie het belang van de Customer Experience (CE) en het opbouwen van een loyaal klantenbestand...

Stayokay focust op online omzet
29 juni 2015Nieuws

Stayokay focust op online omzet

De Nederlandse hostelketen Stayokay staat bekend als een hotspot voor de jonge backpacker. Maar Stayokay is naar eigen zeggen een uitvalsbasis voor n...

De reiziger van de toekomst wil aandacht
17 juni 2015Nieuws

De reiziger van de toekomst wil aandacht

De reiziger van 2025 hecht veel waarde aan persoonlijk advies. Niet alleen bij het zoeken, boeken en reizen, maar ook bij àlle momenten die er tusse...

Wedloop ondermijnt onderscheidend vermogen
4 mei 2015Nieuws

Wedloop ondermijnt onderscheidend vermogen

Uit hoeveel verschillende hoofdkussens laat u uw gasten kiezen? Biedt u in-room entertainment zoals een Playstation aan? Overigens, de iPhone docking...