Je hebt gezocht op: ergernissen

Zes jaar geleden in Hospitality Management: Ergernissen van de gast
Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redact...

Hotelondernemer Sander Hendrix zit niet in de klaagzang
Veel hoteliers zullen in het afgelopen ‘coronajaar’ meer dan ooit beseft hebben dat de meeste hotelgasten niet komen voor het&nb...

Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?
Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels...

Terras-etiquette: sta jij terrasterreur toe?
Als horecaondernemer ben je gastvrij, vriendelijk en geduldig. Maar er zijn van die momenten dat je letterlijk uit je vel kunt springen omdat gasten v...

Onderzoek: dit zijn de 'OTA-ergernissen' van hoteliers
Nieuw onderzoek over de delicate relatie tussen hotels en boekingssites geeft de laatste inzichten weer over zowel frustraties als lichtpuntjes. Distr...

Hotelpersoneel ontslaan, kan dat zomaar?
Veel personeelsleden werken prima, zij zijn gedreven en loyaal. Toch is er ook een groep die het niet zo nauw neemt met instructies van de werkge...

Grootste hotelergernissen: slechte hygiëne en chagrijnig personeel
Nederlanders ergeren zich het meest aan de slechte hygiëne bij hotels. Als het gaat om gastvrijheid is een verzorgde omgeving - ook bij zorginste...

Htel Serviced Apartments ontvangt certificaat voor stille hotelkamers
Htel Serviced Apartments is de eerste en grootste short-stay provider van Nederland. Hun bekende en hoogwaardige appartementen zijn nu bekroond met he...

Dit zijn de zeven grootste ergernissen van hotelgasten
De afdeling housekeeping is misschien wel de belangrijkste van ieder hotel. De gast anno nu let er steeds beter op of alles helemaal ‘spic and s...

Grootste ergernissen hotelgasten
Heerlijk ontspannen overnachten in een luxe hotelkamer. Het klinkt allemaal perfect, maar toch kunnen hotelgasten zich behoorlijk ergeren. De boekin...

Minder wespen op het terras (VIDEO)
Tot twee weken geleden zagen we door de slechte start van de zomer aanzienlijk minder wespen op het terras dan vorig jaar. Ongediertebestrijder "Rento...

Nederlandse hotelgasten willen rustige buren
Heerlijk ontspannen en slapen in een mooie hotelkamer met een groot, zacht bed is cruciaal om helemaal tot rust te komen tijdens een vakantie. Tenmins...

Vrouwen gestresst door toiletlucht
Vind jij stinkende luchtjes op het toilet ook zo vervelend? Je bent niet de enige! 80% van de Nederlanders stoort zich aan stank op het toilet. Waar m...

Columbus Trofee voor Zweedse innovatie
Vandaag werd voor de 11e keer de Columbus Trofee uitgereikt aan een succesvolle jonge ondernemer die actief is in de gastvrijheidsindustrie. Ditmaal...

Kerstdiner door velen gehaat
De feestdagen staan in Nederland garant voor uitgebreid tafelen met familie of vrienden en gezelligheid. Met stip de belangrijkste aspecten van Kers...

Top 10 ergernissen van hotelgasten
ÂHet smerigste 4-sterren-hotel dat ik ooit heb gezien!", een dergelijke beoordeling is een doorn in het oog zijn voor iedere hotelier. Uit onderzoek...

Top 10 ergernissen in een hotel
De doelgroep zakelijke gasten telt veel meer vrouwen dan enkele jaren geleden; toch laten de producten en diensten van hotels die afgestemd zijn op vr...

Oranjefans zorgen voor troep in horeca
Beschonken WK-supporters behoren tot de grote ergernissen van het horecapersoneel in Nederland. Ook agressieve gasten zorgen voor de nodige irritatie....
Room Mate geeft zijn gasten wifi mee
Gratis draadloos internet op de hotelkamer? De Spaanse hotelketen Room Mate tilt het naar een hoger plan en biedt gasten overal waar ze gaan WiFi aan....

Hotel Grand Central slechtste van land
Volgens bezoekers van Zoover is het slechtste hotel van Nederland dit jaar Hotel Grand Central in Rotterdam. Het enige pluspunt van dit hotel zou de c...

Europa kritisch over toilethygiëne
Toilethygiëne in de Europese horeca krijgt van haar bezoekers geen hoog cijfer. Acht van de tien Europeanen geeft aan toiletruimtes in restaurants en...

Van spiraalbodem tot topdek
De mens kan niet zonder slaap. Voldoende nachtrust maakt ons fit, helder van geest en vrolijk(er). Vorig jaar werden in Nederland 33,7 miljoen hotelov...

Televisie favoriet slaapmiddel hotelgast
Voor veel hotelgasten is de televisie het belangrijkste middel tegen slapeloze nachten. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek naar de slaapgewoontes...

Van schuimpjes naar degelijk eten
Geleitjes, espumas, wolken, schaafsel, sferen en extracten – typische termen uit de moleculaire keuken die een tijdlang in zwang was. Na de klei...

Ontbijt en lunch als visitekaartje
De meeste Nederlanders ontbijten met een kopje thee en een bruine boterham met zoet beleg, of met een plakje kaas; dat blijkt uit een onderzoek (TNS N...

Meer dan een designhotel: Suitehotel Pincoffs
Nog geen jaar open en nu al is het Suitehotel Pincoffs in Rotterdam succesvol. Een unieke sfeer in combinatie met een vernieuwend design, veel luxe co...

Ergernissen aan de ontbijttafel
Dat de mens een verantwoord ontbijt nodig heeft om de nieuwe dag monter en energiek tegemoet te kunnen treden; daarover bestaat consensus. Dit beteken...

Column Sander Allegro: De ergernis Top 4
Als consultant blijf je altijd 'de beste stuurman aan de wal'. Kan ik het mij - vanuit die positie - veroorloven kritiek te leveren op hardwerkende ho...

Van vreemde smetten vrij
Van alle waarschuwingen die hotelbezoekers geven aan potentiële nieuwe gasten, is liefst 49 procent op het conto van de hotelkamer te schrijven....

Column Sander Allegro: De beste stuurlui...
De afgelopen weken was ik voor verschillende projecten op reis. Hoewel het reizen een aanslag op mijn ritme, tijd en privéleven vormt, ervaar i...

Vaatwassers niet langer het stiefkindje van de keuken
Stripverhalen willen ons nog wel eens doen geloven dat afwassen het vervelendste karwei in de horeca is. Met zekere regelmaat worden de Donald Ducks v...

Prominent tafelen met Cacao De Zaans' Dirk Jonkhof
'In het begin is alles fantastisch, maar op een zeker moment blijkt dat je erg kritisch bent geworden. Opeens had ik nogal wat kritiek op het desb...