Wie Bas Lemmens in de afgelopen jaren bij een van de vele panels waaraan hij deelneemt op het podium heeft zien spreken, heeft opgemerkt dat hij doorg...
Stel je voor: een pizza die negentig dagen lang vers blijft buiten de koeling. Wat voor impact zou dit hebben op jouw horecabedrijf? In de bruisende h...
Ben jij een ervaren Marketing & Communicatie professional die blij wordt van het ontwikkelen van online en offline strategieën en het leuk vi...
Met nog een maand tot de deadline moet 53,3% van de werkgevers in de horeca en catering branche de definitieve berekening voor de tweede periode NOW n...
Bij Eden Hotels doen we dingen graag een beetje anders; verfrissend en verrassend. Om onze ambitieuze (inter)nationale groeiplannen voor de nabije toe...
Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor ge...
Eus Peters is directeur van de Raad Nederlandse Detailhandel en heeft een verleden bij Koninklijke Horeca Nederland. Op dit moment heeft de horeca het...
Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Man...
Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een...
Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hot...
Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij zal de Nederlandse hotellerie...
E-mailadressen zijn goud waard, maar hoteliers en B&B-ondernemers doen er tot op heden te weinig mee. “Een gemiddelde hotelier of B&B-on...
Voor de 18e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs zoekt de organisatie naar de beste jonge gastheer of gastvrouw van Nederland. Kandidat...
De ‘Google Translate voor finance’, en zelfs meer dan dat. Zo beschouwt Kees Zorge zijn Omniboost en ziet dat hoteliers echt heel veel voo...
Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn...
Over een paar maanden ontvangen we de eerste gasten in ons GuestHouse Hotel Kaatsheuvel. Wat ben ik blij dat ik in deze gave tijden ons nieuwe hotel m...
Kerst. 'It's he most wonderful time of the year', als we zanger Andy Williams mogen geloven, en dat doen we. Daarom plaatsen we deze speci...
Innoveren kan op verschillende manieren. In het geval van de hotellerie is er veel winst te behalen uit systemen die in andere branches al langer succ...
Elke zaterdag geven we van Hospitality Management een mooi overzichtje voor het weekend. Bijvoorbeeld voor bij de koffie op zaterdagochtend of bi...
Hoteliers zijn mensen die van gastvrijheid hun beroep hebben gemaakt. Dan zou je denken dat diezelfde hotelier zijn gasten goed kent, maar het tegende...
Maarten Dries houdt zich met zijn bedrijf Modation bezig met succesvol online adverteren. In deze reeks artikelen doet hij uit de doeken hoe een succe...
“Communicatie is momenteel digitaal en iedereen is mobiel. Daarom moet je gasten digitaal verleiden om iets te kopen, zoals hotelkamers.”...
Verplaats je eens in de gast. Hij of zij wil voor vanavond even een tafeltje reserveren en zoekt online maar eens even op restaurant Eindhoven. Het...
Vandaag krijgen wij bij Uitgeverij PS: een nieuwe telefooncentrale. Hierdoor kan het zijn dat wij vandaag even uit de lucht zijn. Voor dringende zaken...
Het bedrijf Bevinco, gespecialiseerd in het voorraadbeheer van bars, restaurants en hotels zoekt op donderdag 4 september naar geïnteresseerde franc...
Veel hotels bieden op verzoek van de gast gratis draadloos internet aan. Hoteliers realiseren zich wellicht niet altijd dat zij in sommige gevallen ve...
Vanaf 1983 heeft Akkermans Kitwerken veel ervaring opgedaan bij verschillende bedrijven in de afwerkingstechniek, waarna zij in 1998 zijn gestart met...
%{font-size:14pt}Gastvrijheidtrainingen% In het laatste blog van dit jaar nemen we een kijkje in het onderzoek van een student van de NHTV. Iris Marti...
De 17e "Hotelvrijmibo":http://www.hotelvrijmibo.nl komt eraan. De eerstvolgende vrijdagmiddag-borrel voor iedereen die in een hotel werkt vindt plaats...
Door een pakket met hoteltelevisies en kraskaarten te veilen draagt Philips Hotel TV bij aan de Serious Request Actie van radiozender 3FM. Om bij te d...
Bruisend, ongedwongen, gezellig en inmiddels niet meer weg te denken: dat is de Hotelvrijmibo. Telkens op een andere toplocatie, en dus altijd verrass...
Op wat oudere leeftijd word je wel eens ongerust over 'of je nog mee kunt komen met alle moderne ontwikkelingen'. Sommigen belanden in een mid...
Een hotelkamer zonder een televisietoestel is bijna ondenkbaar. Tegenwoordig is ook toegang tot het internet min of meer een vereiste. Net nu de meest...
Met een goed bed is een hotelkamer prima te verkopen. Gasten zijn thuis het nodige comfort gewend, dus als ze de portemonnee trekken voor een hotelove...
Laatst beklaagde de manager van een bekend hotel zich over het feit dat hij - zonder resultaat - enorm veel tijd en energie had gestoken in het benade...
Wie kent zulke foto's niet? Een directeur of manager van een bedrijf overhandigt een cheque aan iemand van de stichting Doe een Wens, aan Warchild...
Er wordt over u gepraat. Zo begon deze column een aantal maanden geleden, toen ik schreef over internetsites. Maar de ouderwetse manier van in de bela...
Gasten van het 4-sterren-plus Golden Tulip Paterswolde-Groningen kunnen voortaan draadloos internetten in het gehele hotel. In samenwerking met Swissc...