Bij driesterrenrestaurant De Librije eten en drinken gasten niet alleen op topniveau, een meerderheid van de dinergasten overnacht ook in de Librijewe...
Het is zo’n 25 jaar geleden dat de eerste gasten een hotelkamer boekten via een boekingssite. Een weids perspectief opent zich voor hoteliers. B...
Jarenlang was Amsterdam in de ban van ‘overtoerisme’. Vanwege corona bleven de toeristen weg, maar inmiddels leeft de vrees voor overtoeri...
Porter, ontwikkelaar van kwalitatief hoogwaardige hotelwebsites, biedt vanaf deze maand een gloednieuw template aan, genaamd Berlin. Met een website v...
Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leve...
Rens van de Berg en Bart Oosterholt zijn de oprichters van Social Deal, het platform waar consumenten met korting de beste deals voor vrijetijdsbested...
Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je...
De mens is een sociaal dier, dus de reclameslogan van Miss Blanche, te weten ‘Het best bewaarde geheim van Groningen’, is kansloos. Niet a...
Hospitality Management bestaat 25 jaar. Tijd om terug te blikken op items die de aandacht trokken. Hans van Spromsen schrijft al jarenlang columns v...
Door het unieke Chetna project laten Dibella, Blycolin en Lamme Textielbeheer zien dat horizontale en verticale ketensamenwerking mogelijk is, rendab...
Van 5 tot en met 7 oktober staat het MECC in Maastricht in het teken van bourgondisch genieten. Zowel de "BBB":https://registration.n200.com/survey/09...
Toch heerlijk als een branche weer eens volledig op zijn kop wordt gezet. En zoals te doen gebruikelijk, gebeurt dat door buitenstaanders. De hoteller...
De "Princess Hotel Collection":http://www.hospitality-management.nl/?q=princess+hotel+collection&x=zoeken is weer een bijzonder hotel rijker, het Prin...
Social media wordt door steeds meer hotels ingezet voor marketing naar met name leisure gasten. Maar wat zijn de ‘do’s’ en don&rsquo...
Er is geen weg terug. In-room-technology maakt een wezenlijk onderdeel uit van de gastenbeleving. Pay-tv is passé. Sterker nog: het kan echt ni...
“In de 21e eeuw zullen merken voor hotels onbelangrijk worden.” Met die stelling ging ik in 1999 - in opdracht van een grote hotelketen -...
Linksaf slaan voor een bezoek aan het hotelrestaurant? Nee hoor, rechtstreeks naar de uitgang op zoek naar een etablissement in de stad. Hoe komt het...
Een hotelkamer zonder een televisietoestel is bijna ondenkbaar. Tegenwoordig is ook toegang tot het internet min of meer een vereiste. Net nu de meest...
Tijd is schaars! De confrontatie met de factor tijd als marketinginstrument, naast andere P’s, wordt steeds duidelijker. Tijd is een schaars goe...
Een weblog als marketinginstrument voor de hotellerie. Zinvol of niet? De meningen over weblogs zijn verdeeld. De ene marketeer ziet weblogs (of blogs...
Zodra de vier P's naar voren komen, in willekeurig welke marketingpresentatie, kun je er vergif op innemen dat iemand roept: 'En de P van pers...
Laatst beklaagde de manager van een bekend hotel zich over het feit dat hij - zonder resultaat - enorm veel tijd en energie had gestoken in het benade...
De hotelmanager die denkt dat een goed product en goede service 'unique selling points' zijn, zou ontslagen moeten worden. De hotelier die den...
Wie kent zulke foto's niet? Een directeur of manager van een bedrijf overhandigt een cheque aan iemand van de stichting Doe een Wens, aan Warchild...
'Bij Scarlet One een kindermobieltje gratis...' TV-reclames in kinderblokken; kidsmarketing is 'hot'. Wat opvalt is, dat er nog nauwel...
Vanaf eind jaren negentig klinkt er een steeds luidere roep vanuit de hotellerie om meer flexibiliteit binnen de hotelclassificatie. De Benelux-Hotelc...
Marten Toonder (van Ollie B. Bommel en Tom Poes) richtte zich met grote regelmaat tot zijn ‘oplettende lezertjes’. Welnu, trouwe en oplett...
‘Veel meer persoonlijke aandacht voor de gasten en voor het personeel,’ voorspelt Stephen Hodes, directeur LAgroup, leisure & arts con...
Ondanks de gure herfststormen is een economische depressie nog altijd niet in zicht. Nederlanders geven steeds meer geld uit aan ontspanning. Maar de...
De bezettingscijfers van 1999 voor de Nederlandse hotellerie - zoals gepresenteerd in het HOSTA 2000 rapport - laten voor het eerst sinds 1993 een dal...
Wanneer we de werkgelegenheid over de afgelopen tien jaar bekijken, dan zien we vanaf 1995 een positieve trend. Was er in 1994 nog sprake van een dali...
In de ogen van het Nederlandse publiek is de provincie Zeeland, samen met de provincie Drenthe, een typisch toeristische provincie. De Zeeuwsche horec...
Nederland zit in de lift als congres- en vergaderland. In 1995 werden er 509 internationale congressen gehouden. Dat is een stijging van 27,6% ten o...
Internet zit vol beloftes. Met een modem, een computer en een Internetaansluiting kunnen in theorie miljoenen afnemers worden bereikt. De superlatieve...
In het artikel 'Interne controle in de horeca' in Hospitality Management nr. 1 van dit jaar, werd door dhr. J.C. den Houting ingegaan op...