Als Romeinse veldheren veroverden Ilfa en Selmar de Roo de afgelopen jaren met hun Horecalegioen het ene na het andere horecabedrijf in Nijmegen en om...
Voor het verwerken van betalingen is een gecertificeerde beveiliging een absolute noodzaak. Maar wat als een medewerker vervolgens ingaat op een phish...
Hoteliers zijn al geruime tijd bekend met OTA’s die overnachtingen aanbieden. Een ander soort platform is echter bezig aan een opmars: boekingss...
Voordat Samir Haidari schoonmaakbedrijf Asenso startte, maakte hij in het weekend hotelkamers schoon. Zo leerde hij dat er geen haartje in de badkamer...
Emotionele betrokkenheid, bereidheid om problemen altijd zelf op te lossen en moeilijk afstand kunnen nemen: de factoren die een familiebedrijf zo ste...
De Raspberry Hospitality Group heeft in ruim een jaar tijd maar liefst vier hotels toegevoegd aan zijn portefeuille. Hiermee komt het totale aantal ho...
Grote concerten, sportwedstrijden en congressen zijn slechts enkele evenementen die een grote invloed hebben op het aantal boekingen dat een hotel in...
Robert Vos houdt zich al dertig jaar bezig met housekeeping en sinds 2005 doet hij dat als CEO van HotelPartner. Naast schoonmaak kunnen hotels bij Ho...
In de supermarktwereld leerde Dave Pieters wat er nodig is voor servicegericht werken in een filiaalorganisatie. En als CEO van bouwmaterialenhandel P...
Verspreid over de Randstad liggen zes hotels die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Neem een Renaissance bij Schiphol-Oost. Een Moxy in...
Hotel-Restaurant Het Ros van Twente heeft voor de zevende keer op rij een Golden Award ontvangen bij de Zoover Awards. De waardering van de gasten was...
In aanloop naar de Independent Hotel Show Amsterdam werpt trend-forecaster Vincent van Dijk vast licht op enkele ontwikkelingen binnen de hospitality-...
Dit is het eerste artikel van een nieuwe reeks over erfgoedhotels in het dossier Erfgoed: Onbetaalbare charme of nieuw verdienmodel?'. Hier vindt u ar...
Iedere vijf jaar wordt de normering van de hotelsterren aangepast en in 2025 is dat opnieuw het geval. In de nieuwe classificatie is meer aandacht voo...
Deze maand valt bij iedere hotelier weer de gloednieuwe Hotel & Innovatie-special van Hospitality Management op de deurmat. Met deze keer op de co...
Veel consumenten filteren op de reviewscore op platformen zoals Booking.com en Tripadvisor bij het kiezen van een geschikt hotel. Een hoge score in co...
Hoteliers kunnen er tegenwoordig voor kiezen om bijna alle onderdelen van hun bedrijfsproces te outsourcen. Van schoonmaak en linnengoed, tot F&B...
Stel, u bent hotelmanager en u heeft een mooie 5-sterren review van uw laatste gast gekregen. Wilt u dan dat potentiële gasten deze review als in...
Een Nederlands restaurant is uitgeroepen tot beste van de wereld op Tripadvisor. Restaurant Bougainville in Amsterdam heeft de nummer éé...
In 2001 verliepen alle online boekingen bij Fletcher Hotels nog via OTA’s. Inmiddels boekt 80 procent van de Nederlandse gasten rechtstreeks bij...
Booking.com heeft zich sterk ontwikkeld als geliefd merk onder reizigers. Aan de kant van de hoteliers is de populariteit van het platform minder vanz...
Technologie is onmisbaar in de hotellerie, maar zorgt ook voor dilemma’s. Hoe kun je als hotelondernemer inspelen op razendsnelle technologische...
“Fijne pragmatische training met veel tips, trics & tools en een goede verhouding theorie versus oefenen” “Deze tr...
De Nederlandse hotelsector heeft een goed 2022 gehad. De vooruitzichten zijn ook positief, al blijven uitdagingen zoals hogere kosten en personeelstek...
Lenny Balkissoon is een doorzetter. Als hij in 2011 bij toeval in contact komt met woningcorporatie Ymere, kan hij niet weten dat hij twaalf jaar...
Drie bij velen bekende namen in het Nederlandse hotellandschap gaan in 2023 verder als één merk. Housekeeping-service HotelSource, ameni...
De Zoover Awards zijn uitgereikt en Hotel-Restaurant Het Ros van Twente mocht voor de zesde keer op rij een Golden Award ontvangen. De waardering van...
Mercure Hotel Amersfoort Centre is grondig onder handen genomen. Het hotel, wat valt onder het Nederlands hotelmanagementbedrijf International Hotel C...
YAYS Group, exploitant van serviced appartements in Europa, kende een bijzonder goede zomer. De groep zag zijn omzet per appartement (RevPAR) hard gro...
In deze mini-documentaire van Hospitality Management - hét vakblad voor de hotellerie vertelt Gabriella Esselbrugge, eigenaar van Hotel De Dame...
Dit najaar opent het vlaggenschip van Pillows Hotels in het Amsterdamse Oosterpark: het Pillows Grand Boutique Hotel Maurits at the Park. Het eerste v...
NH Hotel Amsterdam Schiphol Airport, partner van Event Park Amsterdam, is op basis van haar continu hoog scorende klantreviews op MeetingReview verkoz...
Ik was bezig met het lezen van reviews en zo kwam ik op het volgende onderwerp voor mijn column. We krijgen steeds vaker feedback waarin de gast...
Zodra je aan de slag gaat met kasteelhotels en F&B, raak je nieuwsgierig naar de belevingswereld van ervaren erfgoedexploitanten die zich binnen m...
Het voormalige ‘Oude Manhuis’ aan de Zusterstraat is een van de bekendere Rijksmonumenten van Goes. Ruim een jaar geleden opende Boutique...
NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky is door boekingswebsite Hotels.nl uitgeroepen tot beste hotel van Nederland in 2022. Bij de meer dan 3...
Vandaag reikt Booking.com voor de tiende keer op rij hun jaarlijkse Traveller Review Awards uit, waarmee partners over de hele wereld voor hun inspann...
De meeste hoteliers beschouwen zichzelf als gastvrij en menen dat het fundament voor gastvrijheid verscholen ligt in de menselijke factor. Maar is dat...
Theater en hotel zijn gescheiden werelden, die veel met elkaar gemeen hebben. Ze zetten allebei graag de deuren wijd open voor hun gasten en ze zijn o...
Staat corona de innovatie binnen de hotellerie in de weg? Niet volgens Dolf Mulder, eigenaar van Hotek Hospitality Group. “Wij hebben bijvoorbee...