Yes! Zomertijd! Ein-de-lijk! De zon heerlijk in het gezicht, het leven dat ons weer toelacht. De mens zit vol plannen en trekt er massaal op uit. Goed...
Hotelondernemers doen er verstandig aan om een faillissement van de hotelonderneming te simuleren. Dat vindt hoogleraar Turnaround Management Jan Adri...
De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desast...
Begin jaren negentig waren in de hotellerie de rollen en verantwoordelijkheden van de commerciële afdelingen duidelijk. Salestaken bestonden uit...
De consument van gisteren is niet de consument van vandaag, laat staan die van morgen. Veranderingen en ontwikkelingen gaan snel; zij zitten met een h...
Wat mag marketing en sales kosten? Een vraag die met de regelmaat van een klok terugkeert in discussies rond marketingplannen en verkoopacties. Vaak w...
Iemand die binnen zijn bedrijf veel met inkoop te maken heeft, verzuchtte onlangs: ‘Iedereen die tegenwoordig iets te verkopen heeft, wil met mi...
‘Prospecting’, ‘coldcalling’, ‘hardselling’... De marktsituatie is veranderd en daarmee de manier van verkopen. Te...
De Nederlandse hotels werden in 2001 voor het eerst sinds jaren geconfronteerd met tegenvallende resultaten. Hoe gaan de hôteliers om met de gew...
Wat doet u om uw goede klanten te behouden? Hoe zorgt u ervoor dat ze meer gaan renderen? Slechts weinig hôteliers hebben hierop een bevredigend...
De eigenaar van een hotel stapt naar de bank. Prima locatie - dat hotel -; 150 kamers; drie tot vier sterren; exploitatieresultaat voor vaste lasten...