SmartHOTEL en Hoteliers.com kondigen met trots de bundeling van hun krachten aan, waarbij zij gezamenlijk verder zullen gaan als één entiteit. Deze fusie markeert een belangrijke stap in de groei van beide bedrijven en creëert een toonaangevende speler op het gebied van hospitality-oplossingen. Hun gezamenlijke kennis, ervaring en productportfolio zullen worden gecombineerd om hoteliers nog beter te kunnen ondersteunen bij het stroomlijnen van operationele processen en het maximaliseren van efficiëntie en omzet. Hierdoor blijft er meer tijd en aandacht vanuit de hotelier over voor de gast.
Beide bedrijven zijn verheugd om Connected Capital te verwelkomen als investeerder in de combinatie. Connected Capital, een Europese investeringsmaatschappij op het gebied van software, zal de fusie ondersteunen door middel van groeikapitaal, uitrol van een ‘buy & build strategie’ en expertise. Hun betrokkenheid bij het bedrijf zal de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten versnellen, en de groei naar nieuwe markten bevorderen.
Susan Lagerweij, partner bij Connected Capital: "De Hospitality Tech markt is in rap tempo gedigitaliseerd en naar de cloud gegaan, waarbij we zien dat geavanceerde oplossingen nu ook toegankelijk zijn geworden voor onafhankelijke hotels. Het gefragmenteerde landschap aan oplossingen en software aanbieders biedt volop kansen aan deze sterke, gecombineerde speler om snel verder te groeien in hun doelgroep."
Sterker productportfolio
"We zijn verheugd om de samensmelting van SmartHOTEL en Hoteliers.com aan te kondigen, en heten Connected Capital van harte welkom als investeerder", aldus Pitrik van der Lubbe, chief executive officer (CEO) van de recent gevormde entiteit. "Samen kunnen we onze klanten voorzien van een nog sterker productportfolio. De focus zal hierbij liggen op ons nieuwe payment platform, waarin het automatisch belasten van Virtual Credit Cards (VCC), betaalpagina’s, betaallinks en fysieke terminalbetalingen samenkomen."
"Door middel van embedded payments kunnen hotels niet alleen op een moderne veilige manier betaaltransacties uitvoeren, maar profiteren ze ook van ook van geïntegreerde E-commerce en In-Person payments voor het afhandelen van betaaltransacties in elk operationeel proces. Uiteindelijk gaan we voor een win-win in het verbeteren van de gastbeleving en het brengen van efficiëntie voor de hotelier", aldus Derreck Weterings, chief operating officer (COO).
"We blijven daarbij trouw aan onze kernwaarden, die sterk overeenkomen tussen beide organisaties. Tevens zullen we de hoogwaardige dienstverlening blijven leveren waarop onze klanten vertrouwen", voegt Patrick Brand, chief marketing officer (CMO) hieraan toe. "We kijken er naar uit om de samenwerking met onze klanten en partners voort te zetten en onze gezamenlijke doelen te gaan bereiken."
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.