In februari is Claudia Termaten gestart als de nieuwe hotelmanager bij het onderwijshotel van De Rooi Pannen Tilburg Horeca. Met ruim dertig jaar aan ervaring in de hotellerie als sales-, marketing- en hotelmanager, hoopt ze bij te kunnen dragen aan het onderwijs en haar enthousiasme over de branche over te kunnen brengen aan studenten.
Termatens passie begon ruim dertig jaar geleden, toen ze een half jaar in Duitsland bij Schloss Elmau ervaring opdeed in ruil voor kost en inwoning. Daarna begon ze met de opleiding hotelmanagement en ging ze in verschillende functies aan de slag. Zo werkte ze jaren als frontoffice-medewerker, runde ze een hotel in Zuid-Limburg en was ze jaren werkzaam als sales- en marketing manager bij onder andere Golden Tulip Geldrop, Fitland Helmond en Eden Hotels. Ook was Termaten vijftien jaar werkzaam bij NH Hotels. Na haar laatste functie als hotelmanager bij Hotel Mariënhage nam ze de sprong naar het onderwijs.
Connectie met De Rooi Pannen
De Rooi Pannen was Claudia zeker niet onbekend: “Mijn zoon deed de opleiding horecaondernemer/-manager bij De Rooi Pannen Eindhoven Horeca. Ik heb ook meerdere stagiaires van De Rooi Pannen begeleid bij de hotels waar ik werkte in Eindhoven en Tilburg. Daarnaast nam ik zelf ook examens af.” Termaten benadrukt haar passie voor de scholengemeenschap: “Ik heb De Rooi Pannen altijd al fantastisch gevonden en overwoog zelfs een carrière als docent. Dat was destijds toch geen optie voor mij, maar ik vind het fantastisch dat ik nu met een andere functie toch een positieve bijdrage kan leveren aan het onderwijs en onze studenten.”
Functie en verantwoordelijkheden
In haar functie als hotelmanager is Termaten eindverantwoordelijke voor het onderwijshotel in Tilburg en met name het aansturen van het team onderwijsassistenten en instructeurs die het hotel runnen met de studenten. “Ik ben er vooral voor mijn team. Daarnaast gaat het zoals in een ‘normaal’ hotel ook om resultaten, budgetten en het optimaliseren van de interne processen”, vertelt Termaten. “Maar het leukste vind ik het enthousiasmeren van studenten over het vak. Want het is gewoon het mooiste vak dat er is!”
Onderwijshotel De Rooi Pannen Tilburg
Het Onderwijshotel De Rooi Pannen Tilburg wordt volledig gerund door studenten van de opleiding horecaondernemer/-manager. Zij staan klaar om gasten te ontvangen en in te checken in een van de negentien hotelkamers, waarvan veel zijn ingericht door bekende hotelketens, zoals Mercure, Van der Valk en Bastion Hotels. Uitgerust met WiFi, een Nespresso-apparaat, Rituals producten, een eigen badkamer en tv, zijn deze kamers ideaal voor de zakelijke bezoeker.
Toekomstgericht
Adjunct-directeur van De Rooi Pannen Tilburg Horeca Tieneke Kinkert is blij met de komst van Claudia: “Met haar ervaring en kennis in verschillende functies binnen de horeca, zagen wij in Claudia gelijk een geschikte kandidaat. We kijken uit naar de nieuwe stappen die we samen kunnen zetten.”
Ook Termaten kijkt uit naar komende periode. “Mijn persoonlijke doel is om te leren hoe het onderwijs functioneert en hoe ik kan leren van de studenten en mijn team. Uiteindelijk werken we ernaar toe om de nieuwe generatie klaar te stomen voor de horeca. Ik ben enthousiast en ben er klaar voor!”
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.