The Beauty House by Pulitzer Amsterdam heeft haar deuren geopend. Een nieuwe bestemming op het gebied van beauty en wellness, gelegen in een charmant grachtenpand in het hart van Amsterdam.
Dit huis deelt dezelfde passie voor gastvrijheid als het nabijgelegen Pulitzer Amsterdam, een plek van ontspanning voor zowel hotelgasten als Amsterdammers. Met de op maat gemaakte behandelingen, ieder met een persoonlijke touch, brengt The Beauty House schoonheid van binnen én van buiten.
Verdeeld over drie etages heeft elke ruimte een eigen functie. Boven bevindt zich de hair area, waar het haar met producten van Keune en Chāmpo perfect wordt gestyled voor een speciaal moment. Er wordt veel aandacht besteed aan de kwaliteit van het haar met heerlijk verzorgende Head Spa treatments en knipbehandelingen.
In het hart van The Beauty House bevindt zich de nail area. De comfortabele stoelen geven een huiselijke sfeer en hierin neem je plaats voor manicure- en pedicurebehandelingen met de producten van O.P.I. Op de licht houten planken staan de verschillende retailproducten van eigen behandelingen, maar ook nieuwe merken als de skincare van Bloomeffects, gemaakt op basis van tulpen, en de healing patches van Ross J. Barr.
Hospitality Management sprak onlangs met Bart van de Brug, regional manager bij de Lore Group, over recente verbouwingen bij Pulizter Amsterdam.
Beneden is de facial- en massage ruimte te vinden. Een oase van rust, waar behandelingen als de Reparative Face Treatment en Advanced Bodywork als signature treatments worden gegeven. The Beauty House biedt als eerste locatie in Nederland gezichtsbehandelingen met het populaire 111SKIN voor een natuurlijke glow. De ontspannende massages worden persoonlijk afgestemd op wensen in het intakegesprek, waardoor elke ervaring echt uniek is.
De bijzondere ontworpen ruimte is bedacht door Jacu Strauss, de Creative Director van Lore Group, bekend voor het ontwerp en design van onder andere Pulitzer Amsterdam, Sea Containers London en Riggs DC.
Jacu Strauss vertelt: “We hebben lang nagedacht over wat The Beauty House echt voor ons betekent en wat we graag willen uitstralen; want niets is persoonlijker dan wellness. Het ontwerp is een samensmelting van de warme en neutrale kleuren en materialen zichtbaar door de drie etages heen, met daarbij ‘touches’ van het opvallende rood. Deze felle kleur staat voor het vintage Hollywood rood op de lippen; een herkenbaar prachtig beeld dat beauty en confidence uitstraalt.”
Fotografie: Pulitzer Amsterdam
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.