Bastion Hotels heeft Dave Pieters per 1 mei 2023 benoemd tot haar nieuwe CEO. Pieters volgt in die functie Maik Willems op die heeft besloten zich volledig te richten op de nieuwbouw en verbouw, IT en verdere uitbreiding van het hotelnetwerk van Bastion Hotels. Pieters brengt een schat aan kennis en ervaring uit de internationale B2B en retailmarkten mee, ervaring die de keten naar eigen zeggen goed kan gebruiken. Bastion Hotels is de grootste zelfstandige hotelketen in Nederland en telt ruim 3700 kamers en 34 Hotels. Dave Pieters (45) heeft uitgebreide ervaring als topmanager in verschillende rollen bij onder andere Ahold-Delhaize, Hoogvliet, Aldi, Coles Australië, Nike en Pontmeijer.
Groeikoers voortzetten
Pieters ziet als nieuwe CEO het als zijn missie om de groeikoers van Bastion Hotels voort te zetten. "We zullen de succesvolle nationale expansiestrategie van Bastion Hotels verder stimuleren en onze ontwikkeling versnellen", aldus Pieters. "In het economy segment zijn we duidelijk marktleider. In ruim 30 jaar is Bastion Hotels, sterk autonoom gegroeid. We werken continue hard aan de verbetering van onze 'gastreis' om zo onze gasten een naadloze en prettige, kwalitatief goede ervaring te bieden."
Ervaring in de food markt
"Met Pieters hebben we een ervaren en bekwame leider gevonden die beschikt over een brede en mondiale ervaring in food en retail. Hij weet wat onze gasten willen en nodig hebben, en zal de verdere schaalbaarheid van ons snelgroeiende bedrijf stimuleren", aldus Willems.
Over Dave Pieters
Pieters behaalde een Masters degree in bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en is als lid van de Raad van Toezicht NHL Stenden ook indirect verbonden aan de Hotelschool in Leeuwarden. Pieters heeft ruim 20 jaar ervaring in binnen- en buitenland, waar retail een rode draad vormt in zijn carrière.
Over Bastion Hotels
Bastion Hotels is een oer-Hollandse hotelketen met 34 hotels verspreid over heel Nederland. Ze staan voor degelijke kwaliteit, en zijn nuchter. Het bedrijf heeft als uitgangspunt: eigendom van eigen hotels, eigen operatie en eigen merk. Met meer dan 30 jaar ervaring weten zij dat hun gasten niet altijd zitten te wachten op overbodige poespas. Verwacht in hun hotels geen futuristische snufjes, avocadotoast als ontbijt of luxe wellness behandelingen. Zij beloven een goed bed, een vriendelijk ontvangst, een lekker biertje of glas huiswijn en een goede 'hap'. Het motto 'Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' is ze op het lijf geschreven.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.