Pulitzer Amsterdam kondigt de opening van haar nieuwste aanbod aan met de Merchant Suite - de grootste suite van het hotel tot nu toe - de Collector’s Suites met thema’s Flower en Porcelain, en een bijzondere stap in de wereld van beauty en wellness met The Beauty House.
Gelegen tussen de pittoreske Prinsengracht en Keizersgracht, strekt dit iconische hotel zich uit over vijfentwintig onderling verbonden zeventiende en achtiende eeuwse grachtenpanden in het hart van de bruisende grachtengordel. Geïnspireerd door de Nederlandse Gouden Eeuw, toont creative director Jacu Strauss een blend van een authentieke Amsterdamse inrichting met eigentijdse luxe en moderne invloeden.
De Merchant Suite
Gelegen over drie verdiepingen in een van de zeventiende eeuwse grachtenpanden, biedt deze ruime suite een prachtige zit- en eetkamer, drie slaapkamers en drie badkamers, met een bijzonder uitzicht over de Keizersgracht. Een overnachting is inclusief persoonlijke concierge services, aangeboden privé transfers, andere luxe voorzieningen als een gevulde wijnkast.
De Merchant Suite is een eclectische mix van eigentijds design en vintage charme. Het pand heeft haar originele ramen en de zichtbare balken van het grachtenpand behouden. Jacu Strauss combineert prachtige kunstvoorwerpen van lokale kunstenaars en verzamelaars met bijzonder meubilair, met stoelen van het Nederlandse Moooi en verlichting van Chelsom.
De Merchant Suite
Twee nieuwe Collector’s Suites
De Collector Suite-serie wordt aangevuld met het toevoegen van de Flower Collector's Suite en de Porcelain Collector's Suite. Alle suites brengen een eerbetoon aan de beroemde aristocraten van Amsterdam, waaronder schrijvers, kunstenaars en antiekverzamelaars, en bieden gasten een echte lokale ervaring in een elegante setting.
Stap binnen in de betoverende wereld van de twee-kamer Flower Collector's Suite, een eerbetoon aan het rijke botanische erfgoed van Amsterdam.
Perfect afgestemd op de meest gevierde bloem van het land, de tulp, betovert deze prachtige retraite gasten met zijn levendige bloemenmotieven en bijzonder uitzicht op de gracht.
Geïnspireerd door de negentiende eeuwse tulpenhandelaren, is deze suite bedekt met een tapijt van weelderig groen en delicate bloemen en versierd met speciaal geselecteerde kunstwerken, antieke spiegels en rijke stoffen.
De nieuwe Porcelain Collector's Suite is een tweekamer suite met een eclectische tentoonstelling van lokaal geproduceerde porseleinkunst. Deze rustige oase, met ook uitzicht over de Keizersgracht, nodigt gasten uit om eeuwen van dit bijzondere handwerk te ontdekken.
Van delicate vintage Delftse tegels tot moderne interpretaties van traditioneel porselein, inclusief humoristische Staffordshire-beelden, toont de suite een eclectische verzameling schatten - een ode aan de verzamelingspassie van voormalige bewoners.
Met zijn harmonieuze mix van blauwe, witte en gouden accenten biedt de Porcelain Collector's Suite een bijzondere retraite met Nederlands erfgoed.
Hospitality Management sprak onlangs met Bart van de Brug, als regional manager bij de Lore Group verantwoordelijk voor Pulitzer Amsterdam, over de aanleg van de suites.
The Beauty House by Pulitzer Amsterdam
Een nieuwe bestemming op het gebied van beauty en wellness, gelegen in een charmant grachtenpand in het hart van Amsterdam, is The Beauty House.
Dit huis deelt dezelfde passie voor ultieme gastvrijheid als nabijgelegen Pulitzer Amsterdam, een plek van ontspanning voor zowel hotelgasten als Amsterdammers. De op maat gemaakte behandelingen, ieder met een persoonlijke touch, brengt The Beauty House schoonheid van binnen én van buiten.
Verdeeld over drie etages heeft elke ruimte een eigen functie met een hair -, nail, massage en facial area. Het uitgebreide menu, in samenwerking met gerenommeerde merken als 111SKIN, het Nederlandse Keune en Chāmpo, biedt een mix van traditionele en high-tech behandelingen, waaronder aromatherapiemassages, cryotherapie, reflexologie, niet-chirurgische facelifts en blow-outs - elk zeer gepersonaliseerd met een voorafgaand consult.
Creative director Jacu Strauss vertelt: “We hebben lang nagedacht over wat The Beauty House echt voor ons betekent en wat we graag willen uitstralen; want niets is meer persoonlijk dan wellness. Het ontwerp is een samensmelting van de warme en neutrale kleuren en materialen zichtbaar door de drie etages heen, met daarbij een vleugje van het opvallende rood. Deze felle kleur staat voor het vintage Hollywood rood op de lippen. Een prachtig herkenbaar beeld dat schoonheid en zelfvertrouwen uitstraalt.”
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.